Wie ben ik?

Ik ben Harry Bulthuis en heb meer dan 25 jaar internationale marketing ervaring!

Sinds een aantal jaren ben ik werkzaam als interim manager en marketing adviseur. Dat doe ik met veel passie en plezier want het geeft veel voldoening om mijn ruime internationale ervaring op het gebied van marketing management en business development in te zetten voor een gevarieerd palet aan organisaties in zowel de publieke (zorg, onderwijs) als private ( mkb, start-ups) sector.

Wat mijn ervaring betreft, die is ruim en divers maar wel altijd gerelateerd aan marketing. Mijn loopbaan begon in de Verenigde Staten van Amerika.  Ik heb daar gewerkt bij de Netherlands Chamber of Commerce in Chicago waar ik verantwoordelijk was voor marktonderzoek voor Nederlandse bedrijven. Ik adviseerde hen over hun mogelijkheden en kansen op de Amerikaanse markt, maar ook organiseerde ik collectieve Nederlandse deelnames aan grote Amerikaanse vakbeurzen. Vervolgens was ik een aantal jaren de U.S. manager voor Hartman tuinmeubelen.

Na 8 jaren U.S.A. ben in begin jaren negentig naar Nederland teruggekeerd en heb daar bij verschillende organisaties gewerkt, o.a. in Den Haag en in Zwolle om vervolgens mijn carrière voort te zetten bij Philips. Bij dit bedrijf was ik o.a. verantwoordelijk voor de marketing en sales van de Philips scheerapparaten in grote markten zoals China en Rusland. Als Marketing Director bij de business unit Health & Wellness heb ik, ook daar, veel ervaring opgedaan met innovatieve marketing concepten.

Mijn solide marketing  kennis en ervaring in combinatie met een goed analytisch vermogen en een gezonde nuchterheid maken dat ik mij comfortabel voel bij een breed scala aan uitdagende marketing vraagstukken. Er is vaak sprake van herkenning van de issues, juist dat stelt mij in staat om snel een helder beeld te krijgen van de situatie en met concrete oplossingen en aanpakken te komen. Zo kan ik een waardevolle bijdrage leveren aan het behalen van de doelen van uw organisatie.

Lees hier wat anderen van mij zeggen.